reklama

Nový článok

Cesta autobusom je niekedy vážne ťažká vec

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Cesta autobusom Cesta autobusom je niekedy vážne ťažká vec. Ak si myslíte, že si len sadnete a budete pozerať na okoloidúce autá alebo prechádzajúcich sa ľudí, tak ste na omyle. Potom asi fakt málo cestujete autobusom, čo je v prípade zachovania si zdravého rozumu veľmi múdra vec. Taká nevinne vyzerajúca jazda môže byť vážne nebezpečná, takže ak máte slabé srdce, ste po dvoch infarktoch, alebo sa vám zle dýcha, tak by ste mali tento prostriedok vynechať a ísť pešo. Minule som išla zo školy, vonku bola zima a fúkalo, a tak som sa rozhodla, že si svoju zvyčajnú prechádzku domov nechám na inokedy. Pekne som si teda odkráčala na najbližšiu zastávku, ktorú som zdieľala asi s tuctom rovnako vymrznutých a čakajúcich ľudí ako ja. Autobus prišiel po desiatich minútach, keď sa tu z ničoho nič predo mnou zjavila starenka s úplne bielymi vlasmi. Ak ste videli sfilmovanú Babičku od Boženy Nemcovej, určite viete o čom hovorím. Starenka mierne pokrivkávala. Videla som, že sa jej bude ťažšie nastupovať, tak som jej pomohla nastúpiť na prvý schodík. Pomaličky vystupovala na druhý a napokon si sadla na voľné miesto vedľa dverí. Usmiala sa na mňa. Už mi nebola až taká zima. Hrial ma pri srdci pocit pomoci a chystala som sa nasledovať tu milú osôbku do dopravného prostriedku. Asi som nad tým rozmýšľala príliš dlho, lebo dvere sa mi pred nosom zrazu zavreli a autobus odhrkotal preč. S rozčarovaním som v diaľke sledovala zadok vozidla. V duchu som uštedrila pár šťavnatých nadávok vodičovi. Veď nevadí, pomyslela som si, autobusy chodia dosť často, počkám na druhý.Nos som mala červený a pery mi začínali pomaly modrieť, keď prišla vysnívaná osemdesiattrojka. Tentokrát som sa tam dostala na prvý šup. Asi na druhej zástavke nastúpil sympatický dedko a posadil sa vedľa mňa. Usmiala som sa. To som ale asi nemala robiť. Môj mladší bratranec sa minule usmial na dedka v autobuse a skončilo to hodinovou debatou o zavádzaní plynového kúrenia. Môj prísediaci nasadil výraz tváre, aký som veľmi dobre poznala od svojich starých rodičov. Viete, starkí sa chcú v tomto veku ohromne rozprávať. Fakt, nevymýšľam si. Vykladajú vám o smutnom detstve, ako pásli kozy, jedli vrabčie vajíčka alebo chytali do rúk raky. Potom vám so smiechom nezabudnú povedať, aké ste boli zlaté decko, keď ste na oslave tety Kláry natreli novovymaľovanú stenu čerešňovou tortou alebo ako ste ujovi Albertovi obehli kameňom novú Oktáviu.- Dnes je ale pekná zima, že dievčatko?-Ajaj, čo som vravela.- Vieš v sedemdesiatom ôsmom.....alebo to bolo v sedemdesiatom deviatom? Ej bisťu, to ti bola taká zima, že keby som von dal broskyňu, ešte dnes ju mám zakonzervovanú.-A teraz sa spýta kam cestujem.- A kam cestuješ dievčatko?-Ja nie som dievčatko, dokelu. Veď už mám osemnásť. - Idem zo školy domov, o chvíľu vystupujem.-- Ja tiež, na najbližšej zastávke. Ešte stále je v škole taká sranda? Ja keď som bol v tvojom veku, taký šiestak-siedmak, ej to ti bola zábava. Hmmmm. To už aby si rozmýšľala nad výberom strednej školy.-- Ja tento rok maturujem.-- Tak ty rada túruješ? Aj ja rád chodím na túry, do Vysokých Tatier. Len keby mi nohy slúžili tak ako za mlada...Skoro som zabudol, už vystupujem. Boh nech ťa žehná, dievčatko.-Ani som sa nestačila spamätať a už pri mne sedel niekto ďalší. Asi tridsaťročná žena s malým chlapčekom na kolenách. Chlapček sa mrvil a nohou okopával prázdne sedadlo pred sebou.- Mamáá, a kúpiš mi to auto? Vieš, to fialovočervené aké má Mišo, také s tou húkačkou. Mamááááá prosíííím.-Žena neodpovedala, len žuvala žuvačku.- Alebo tú pištoľ, mami. Tú, čo sama strieľa, mamina, že mi ju kúpiš. Prosíííím. Nebudem už Janku biť, fakt, sľubujem.-Zadíval sa na mňa.- Mami...a všetky dievčatá keď vyrastú, sú tučné?Z vyziabnutej blondínky vyšlo len ,,Pssst, Samko” a ospravedlňujúco sa na mňa usmiala.Ohromne zlaté decko, fakt, len čo je pravda.Mama s neposedným chlapčekom vystúpili a mňa čakala našťastie už len jedna zastávka. Keď sa trochu zlepší počasie, asi zase začnem chodiť pešo. Kristína Kubalová

Kristína Kubalová

Kristína Kubalová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu